min fina vägg

min fina vägg

måndag 24 mars 2014

babysäng med makalöst fint påslakan

 Under ett av mina besök på min favvo-affär  Stoff och Stil hittade jag detta underbara tyg till babyns sängset. Som ni förstår kunde jag inte motstå och var bara tvungen att få med mig det hem.
I deras nya katalog fanns detta set uppsytt och jag bara snodde allt rakt av. Med samma bakstycke och passboalband och allt. Det blev verkligen superfint och passar så bra i den lilla sängen.










Jag sydde utan mönster, då påslakan kan vara bland det enklaste som finns att sy. Om man vill ha en liten extra finess på det hela så föreslår jag att man syr dit ett passboalband, mellan framstycket och bakstycket, så himla snyggt.



 

Passade även på att sy ett spijälskydd av samma tyg som baksidan av påslakanet. Mönstret till detta hitta jag gratis på Stoff och Stils hemsida, så himla bra. 

Välkommen bebis, nu kan du komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar