min fina vägg

min fina vägg

måndag 24 mars 2014

Babynest tillverkning

Har verkligen fått upp ögonen för min gamle vän symaskinen och den jobbar på flitigt här hemma. Oftast är vi överens och vill åt samma håll men ibland ställer den bara till det för mig, men det blir ganska bra i slutet ändå.
Här är några babynest som jag har sytt. Kul att ge bort som present till nyblivna eller kommande föräldrar.
Mönstret kommer från Stoff och stil och även tyget med trianglarna. Utanpå har jag valt ett bomullstyg och inuti ett manchestertyg för att få det lite mjukare och mysigare.







Det svarta babynestet har ett molnmönstrat bomullstyg, designat av Gunilla Axén som jag köpt på tyghuset och ett svart manchestertyg från Stoff och stil.
Man kan naturligtvis vända vilka sida man vill ut eller in, allt efter smak och tycke. 




 Passade också på att klä om min gamla amningskudde med ett finare tyg. Som ni alla förstår är det ju av största vikt att amningskudden och babynestet matchar och därför har jag också slagit på stort och införskaffat mig en skötbordsdyna i samma mönster. Hur stor är chansen att dessa figurerar i samma sammanhang tillsammans??? ja ja jag kanske sitter där ammandes inne på toaletten med babynestet i högsta hugg... man ska aldrig säga aldrig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar