min fina vägg

min fina vägg

tisdag 13 december 2011

Korsstygn...

Under ett röj i mina lådor hittade jag två korsstygnsprojekt som legat där i flera år... eftersom jag nu är ganska trött på att vänta på bebben bestämde jag mig för att ta tag i korsstygnen och få dem klara.
Och det är ju faktiskt väldigt roligt när man väl gör det...
Kom fram till att den ena blir en fin julklapp (hoppas bara inte inblandade ser detta innan jul).



Detta var ett kit som jag beställt från Atelje Margaretha för några år sedan. Visst tog det lite tid men har man några år på sig så är det inga problem...
Sen sydde jag en julstrumpa på eget bevåg. Lite trix var det, men för att dölja ett "misstag" virkade jag en julblomma och satte över längst upp i högra hörnet. Voila!



Glad Lucia allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar