min fina vägg

min fina vägg

måndag 24 mars 2014

Babyshower

Min bästa vän sedan barnsben är nästan lika tjock som jag är nu och i samma välsignade tillstånd , vilket är väldigt kul eftersom det bara kommer skilja en månad i ålder på våra barn. I lördags hade vi en överrasknings babyshower för henne och det var så roligt. Vi var 16 tjejer som ordnat med presenter och god mat och hon blev så överraskad.



Eftersom vi ville ha det lite "American"med allt vad det innebar fixade jag en blöjtårta. För en blöjtårta måste ju finnas på en babyshower. Jag använde blöjor i storlek ett och två. 

Ett ganska fult men billigt fat fick agera botten 
 Jag rullade och tejpade blöjorna och byggde dem i lager på höjden.
 Sen dekorerade jag med lite bra-att-ha-saker som choklad, babystrumpor, nappflaskborste, amningsbh och tvättlappar.

 Sen slogs det hela in med cellofan. Allt blir så mycket finare med lite cellofan.

Värdinnan som vi skulle ha festen hos fick sig också ett litet kit med en flodhäst jag virkat i african flower rutor. Mönstret kan man köpa av Heidi Bears här .

Lite koppar och servetter i härliga vårfärger är ju aldrig fel. t


Precis vid dörren satte vi upp en skylt av blöjor så ingen skulle missa vad för slags fest det var.
 Vår fina vän fick en spjälsäng med fina påslakan och en massa annat fint och såklart en virkad flodhäst i matchande färger.
 Det blev så himla lyckat och mammi själv var så nöjd och glad.  Tråkigt nog glömde jag min mobil i bilen så några kort av mig blev inte tagna. Får försöka uppdatera här när jag kommit över lite fler bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar