min fina vägg

min fina vägg

torsdag 3 februari 2011

Här är ett lapptäcke som jag gjorde sommaren 2009 men inte tagit kort på tidigare. Det blev också en bröllopspresent till några vänner. Jag broderade in deras namn och datum och tro, hopp, kärlek och i nöd och lust. Jag ville prova en teknik som jag inte använt förut och gjorde därför trekanter som jag sydde ihop, men det tog mycket längre tid än planerat så på bröllopsmorgonen var det jag som klev upp tidigare än alla andra och sydde klart... men det blev klart och fint. 




Paret har en stor kärlek till Afrika och därför hade jag hittat tyg med elefanter och andra Afrikadjur... perfekt tyckte jag. (Mycket av tyget är köpt på Stoff och Stil i Malmö. www.stoffochstil.se  Världens bästa affär =) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar